Veelgestelde vragen

In welke landen bezorgen jullie?

Wij bezorgen onze producten in België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden.

Diepvries producten leveren wij alleen in Nederland, België & Duitsland.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland, België en Duitsland bedragen €5,95. Vanaf een orderbedrag van €40,00 (NL en BE) en €50,00 (DE) is verzending gratis.

Tarieven naar andere Europese landen:

      • Zone 1: Nederland, België, Duitsland*.
        Verzendkosten: € 5,95
      • Vanaf €40,00 is verzending naar deze landen gratis.
    Diepvries: Voor bestellingen met daarin een of meerdere diepvriesproducten geldt dat er per bestelling éénmalig €5,95 diepvriestoeslag bovenop komt.
      • Zone 2: Luxemburg, Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk*.
        Verzendkosten: € 12,95
      • Zone 3: Monaco, Finland*, Spanje*.
        Verzendkosten: € 19,95
      • Zone 4: Bulgarije, Estland*, Hongarije, Ierland, Italië*, Letland, Litouwen, Slovenië, Polen, Slowakije, Roemenië, Portugal*, Tsjechië, Zweden*.
        Verzendkosten: € 29,95

    *Mogelijke eilandtoeslag. Voor eilanden geldt helaas een extra toeslag. Deze zullen wij op aanvraag behandelen.

Wat zijn de levertijden?

De levertijd bedraagt binnen Nederland én België normaal gesproken 1 dag, indien je bestelling op een werkdag vóór 13.00 uur geplaatst is. Naar Duitsland bedraagt de levertijd meestal 1-3 werkdagen en naar andere EU landen varieert de levertijd tussen de 3-5 werkdagen. De bezorgdagen van PostNL zijn dinsdag t/m zaterdag.

Moet ik bij mijn bestelling rekening houden met een minimum order bedrag?

Nee, wij hanteren geen minimum-order bedrag. De verzendkosten binnen Nederland, België en Duitsland bedragen €4,95. Vanaf een orderbedrag van €40,00 (NL en BE) en €50,00 (DE) is verzending gratis.

Hoe werkt het met diepvrieszendingen?

Het bestellen van diepvriesproducten gaat eigenlijk gewoon op dezelfde manier zoals je bij ons gewend bent. Kies de gewenste producten in de gewenste aantallen en plaats deze in je winkelmandje. Je kunt hierbij natuurlijk ook gewone 'droge' producten meebestellen. Zodra je klaar bent met het uitzoeken van de producten, kun je de bestelling afrekenen en gaan wij voor je aan de slag! We hanteren geen minimale bestelwaarde voor diepvries, maar rekenen wel éénmalig een toeslag van €5,95 per diepvriesbestelling. Het maakt dus niet uit of je 1 of 10 diepvriesproducten besteld, het is één vast bedrag. Wij versturen je diepvriesproducten in een normale kartonnen verzenddoos, met daarin een hele stevige diepvrieszak. Deze diepvrieszak vullen we met je producten én met verpakte schijven droogijs (-80° C). Door deze enorme lage temperatuur van het droogijs creëren we een soort mobiele supervriezer die je producten tot 48 uur bevroren houdt. De verzending binnen Nederland & België vindt plaats met PostNL.
Let wel op: Droogijs is geen speelgoed en dient niet met de blote handen aangeraakt te worden. Het droogijs zit verpakt in een veilige plastic huls, waardoor je niet in aanraking zult komen met het ijs bij normaal gebruik. Maar ga er dus niet mee spelen, want door de enorme lage temperaturen kan dit tot vervelende brandwondjes leiden. Let dus wel goed op dat je bij het kiezen van je afleveradres een adres kiest waarvan je zeker weet dat er iemand aanwezig is om je bestelling in ontvangst te nemen.

Betaalmethoden

  • iDEAL 
       

    Snel en veilig betalen in je vertrouwde internet betaalomgeving.

  • Creditcard (Mastercard / Visa)
     

    Bevestig de aankoop met je persoonlijke gegevens. Na autorisatie voer je de 3D-Secure verificatiecode in. Dit is een extra beveiliging voor online betalingen met creditcards.
  • PayPal

    Een online betaalsysteem dat fungeert als intermediair tussen persoon en webwinkel. Betaal gemakkelijk en veilig, het enige wat je nodig hebt is een e-mailadres.

  • Klarna (achteraf betalen)
       Klarna

    Een op factuurgebaseerde betaalmethode die het mogelijk maakt om te betalen zonder het opgeven van vertrouwelijke informatie. Ontvang eerst je bestelling en betaal nadien binnen veertien dagen. Hiervoor geldt een minimale bestelwaarde van 10 euro.

  • Bank Contact / Mr. Cash
    MrCash
    Snel en veilig betalen in je vertrouwde internet betaalomgeving voor de Belgische klant.

  • Bankoverschrijving.
    U kunt via deze betaalmethode zelf de betaling overmaken naar onze bankrekening. Hiervoor krijgt u van ons de bankgegevens en kunt u vervolgens, onder vermelding van het ordernummer en/of de betaalgegevens, de betaling doen volgens de door u gewenste betaalmethode.

  • ING Homepay.
    Online betalingsmethode voor (met name) de Belgische consument, ontwikkeld door ING.

  • KBC/CBC.
    Online betalingsmethode voor (met name) de Belgische consument, ontwikkeld door de Belgische banken KBC en CBC.

  • Belfius.
    Online betalingsmethode voor (met name) de Belgische consument, ontwikkeld door de Belgische bank Belfius.

Het product is niet op voorraad, wat nu te doen?

Wij streven ernaar alle producten ruim op voorraad te houden, maar helaas kan het wel eens voorkomen dat er vertragingen optreden vanuit onze Aziatische leveranciers waardoor er wel eens producten niet op voorraad zijn. In de meeste gevallen biedt onze webshop u voldoende alternatieve producten aan. Mocht u er alsnog niet uitkomen kunt u ons altijd bereiken via de klantenservice.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Zolang u nog niet betaald heeft, kunt u uw bestelling altijd nog wijzigen. Dit kan eenvoudig door producten toe te voegen of te verwijderen uit uw winkelmandje. Zodra de betaling gedaan is, kunt u uw bestelling helaas niet meer wijzigen. Wel kunt u uw order dan nog annuleren (zie order annuleren).

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Zolang u nog niet betaald heeft, kunt u uw bestelling altijd annuleren. Verwijder hiervoor de producten uit uw winkelwagentje. Indien de betaling al heeft plaatsgevonden en u wenst uw order alsnog te annuleren, log dan in op uw Asian Food Lover account en klik op order annuleren.

Mijn bestelling is niet compleet / klopt niet, wat nu?

Bij Asian Food Lovers behandelen wij uw order en onze producten met veel liefde. Mocht er onverhoopt toch iets fout gaan met uw bestelling, neem dan even contact op met de Asian Food Lovers klantenservice.

Voor een snelle afhandeling van uw klacht vragen wij u altijd het ordernummer te vermelden.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Bij Asian Food Lovers heeft u 14 dagen het recht uw bestelling zonder opgave van reden te herroepen. Wilt u uw bestelling retourneren? Maak daarbij bijvoorkeur gebruik van het retourformulier of neem contact met ons op via info@asianfoodlovers.nl. De rechtstreekse kosten voor retourzending zijn voor rekening van de klant, mits anders aangegeven door Asian Food Lovers.

Heb ik garantie?

U hebt geen garantie op etenswaren. We garanderen wel dat alle aangeleverde producten de houdbaarheid-datum niet hebben overschreden op datum aflevering. En u kunt uw order altijd binnen 14 dagen retourneren.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Indien u uw wachtwoord bent vergeten van de webshop dan kunt u altijd op “wachtwoord vergeten” klikken bij het aanmeldscherm. Of u kunt hier klikken om uw e-mailadres in te vullen en daarna uw wachtwoord te wijzigen.